19 Mart 2012 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA




Vallaha yeni indirdim ocaktan. Bir hamaratım ki bu aralar sormayın:))) Akşama pilav da yapacağım barbunyanın yanına. Yetiştirebilirsem onu da görüntülerim size.  Yemek yapmak bir bakıma terapi benim için. Sizlerle paylaşmak ise ayrı bir zevk. Belki binlerce kez yaptınız bu yemeği. Bu da benim tarifim. Birçok tarifte patatese yer verilmemiş ama ben patates de koydum. Çok nefis bir tat veriyor. Öneririm:))

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA

Malzemeler:
1 kg. barbunya 3 adet domates 1 şeker kaşığı salça 1 büyük kuru soğan 1 çay bardağı zeytinyağı 1 orta boy havuç  1 orta boy patates tuz, kırmızı biber Yeterince kaynar su

Önce zeytinyağında soğanı pembeleşinceye kadar kavurdum.Sonra halka halka doğradığım havuçları ve küp şeklindeki patatesleri tencereye ilave ettim. Bu şekilde biraz kavurduktan sonra domates ve salçayı baharatları ve kaynar suyu ekleyip kısık ateşte barbunyalar yumuşayıncaya kadar pişirdim. Maydonozla süsleyerek servis yaptım.
Afiyet olsuuuuun!


Bakın barbunya hakkında neler demişler: Ekşi Sözlükten seçtim.

1. Zeytinyağlısı nefis olan bir çeşit kırmızı benekli fasulye
2.Çok güzel ülke ismi olrmuş ama olamamış ve bir baklagile isim olmakla yetinmiş kelime
3. Yemeğinin adı barbunya pilakidir.
4. Acılı barbunya iyi olur, iştah açar
5. Baklagillerin şahı.
6. Kendisi yenmeden, suyuna ekmek batırarak da doyunulabilecek fasulyegil.
7. Sıcakken ayrı güzel olan, ama asıl gecenin bir yarısı kalkıp buzdolabından çıkartılıp üstüne tuz ve kırmızıbiber koyup yanında da buz fibi kolayla içinde insana "dünya varmış" dedirten müthiş bir şey bu.
8. Bol domatesli pişirildiğinde enfes olan, yanında pilav ve salatayla harika bir akşam yemeği yemenizi sağlayacak şey
9.Ankara'daki pazarlarda genelde "İzmir kınalı barbun" diye satılır.
10.Pilav ve yoğurt olmadan yiyemediğim şey...

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder