19 Mart 2012 Pazartesi

TON BALIKLI SALATA




Selaam. Dün akşam kendime güzel bir salata yaptım. Yukarıdaki yani. Ton balıklı salata. Çok kolay bir salata. Sadece 10 dakikamı aldı. Tek kişilik yaptığım için 80 grlık ton balığı konservesi yeterli oldu. Ama konuklarınızla beraber yemek istiyorsanız 250 grlık konserve kullanabilirsiniz. Evet yeri gelmişken şu karikatürü de ekleyeyim:)


İşte malzemeler:
1. 80 gr ton balığı
2. 3 yemek kaşığı kırmızı fasulye (konserve olarak marketlerde bulabilirsiniz)
3. 3 yemek kaşığı mısır
4. 1/2 göbek marul (aysberg de deniyor)
5. 1/2 demet dereotu
6. 2 yemek kaşığı nar ekşisi, limon, tuz 
7. 1 yemek kaşığı zeytinyağı (Ton balığının da yağı olduğu için bu kadar yağ yeterlidir. Hatta ben ton balığı konervesinin üzerine birikmiş yağı salatamda kullanmadım. Kilo probleminiz varsa böyle yapmanızı öneririm.
İsteğinize göre bunları karıştırıp süsleyebilirsiniz. Ben zeytin ve dereotu ile süsledim. Ve pek belli olmuyorsa da balık şeklindeki cam kasede servis yaptım:)


Balık insan zihnini açarmış  bol bol yiyelim.
 Bu arada ton ve palamut balıkları hayatları boyunca durmaksızın ilerlerlermiş. Diğer balıklar arada bir dinlense de bu iki balık türü vücutlarındaki anselik adlı maddeden dolayı yerlerinde hiç duramazlarmış. Yani bu iki balık, balıkların hiperaktifi oluyor bu durumda. İşte bu hiperaktif balıkları yiyenler de yerinde duramaz; enerjik, sağlıklı olurlarmış.

Afiyet olsun...
Sevgiyle kalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder